Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia dla 3 – 4- latków
700 – 800 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
800 – 845 Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową itp. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.
845 – 900 Przygotowanie do śniadania. Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
900 – 920 ŚNIADANIE
920 – 935 Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczno – sanitarne.
935 – 1000 Zajęcia dydaktyczne. Zajęcia programowe wychowawczo – dydaktyczne kierowane i inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, poznawczej, językowej, matematycznej.
1000 – 1035 Zabawy dowolne.
1035 – 1050 Przygotowanie do deseru.
1050 – 1120 DESER. Czynności samoobsługowe po deserze.
1130 – 1200 Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
1200 – 1215 Przygotowanie do obiadu. Przygotowanie sali i zabiegi higieniczno – sanitarne.
1215 – 1300 OBIAD
1300 – 1315 Czynności higieniczne w łazience. Mycie zębów.
1315 – 1335 Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, ćwiczenia logopedyczne.
1335 – 1430 Zabawy na świeżym powietrzu.
1430 – 1600 Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itp. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. W zależności od pogody pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
Dwa razy w tygodniu odbywają się zajęcia z religii – 2x15min
Ramowy rozkład dnia dla 5 – latków
700 – 800 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę .
800 – 845 Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową itp. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.
845 – 900 Przygotowanie do śniadania. Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
900 – 920 ŚNIADANIE
920 – 935 Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczno – sanitarne.
935 – 1035 Zajęcia dydaktyczne. Zajęcia programowe wychowawczo – dydaktyczne kierowane i inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, poznawczej, językowej, matematycznej- dzieci sześcioletnie (60 min), dzieci pięcioletnie (50 min).
1035 – 1050 Zabawy dowolne. Zabawy według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.
1035 – 1050 Przygotowanie do deseru. Czynności samoobsługowe.
1050 – 1120 DESER. Czynności samoobsługowe po deserze.
1130 – 1215 Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych, korzystanie ze sprzętu sprawnościowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
1215 – 1230 Przygotowanie do obiadu. Przygotowanie sali i zabiegi higieniczne.
1230 – 1300 OBIAD
1300 – 1315 Czynności higieniczne w łazience. Mycie zębów.
1315 – 1340 Ćwiczenia ogólnorozwojowe – bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne według zainteresowań dzieci, ćwiczenia gramatyczne i logopedyczne.
1340 – 1430 Zabawy na świeżym powietrzu.
1430 – 1600 Ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itp. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. W zależności od pogody pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci (grupa łączona).
Zajęcia z religii i języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 min. w grupie 5 latków i dwa razy po 15 min. w grupie 3-4 latków.