Gminne Przedszkole w Baranowie

Grupa „BIEDRONECZKI”

Grupa „Biedroneczki”

 

Czas wakacji, czas relaksu. Ale czy na pewno?

Wielu rodziców, wspominając swoje dzieciństwo, pamięta czas wakacji jako czas spędzony u dziadków. Współcześnie, mając większe środki finansowe, dorośli decydują się na wyjazdy z dziećmi w różne zakątki świata, organizując im tym samym „karuzelę wrażeń”. I właściwie nic w tym zdrożnego. Jednak nie jest to najlepsze dla czterolatka. Mózg takiego malucha rozwija się zdecydowanie inaczej niż u dorosłego, a jego układ nerwowy wręcz nie nadąża za bodźcami, których dostarczają mu rodzice. Zgubne jest myślenie, że skoro maluch jest tak aktywny ruchowo, to znaczy, że należy mu dodać zajęć, by się nie nudził (potocznie: trzeba zmęczyć malucha, by spał spokojnie). To błędne założenie, bo zmęczony maluch to maluch marudny, z kłopotami z zasypianiem. Zanim zaserwujemy swojemu dziecku wakacje życia, powinniśmy wziąć pod uwagę, że dziecko potrzebuje dłuższego czasu, aby się przystosować do nowych miejsc, potraw, osób, dźwięków i atrakcji. Pośpiech i zdenerwowanie opiekunów mocno wpływają na dziecko. Zużywa ono wówczas więcej energii i szybciej się męczy, staje się płaczliwe, marudne i niezadowolone. W ogóle należy przyjąć, że wspólny wyjazd, to czas na WSPÓLNY pobyt. Nie tylko na organizowane zajęcia w miejscu, gdzie są animatorzy lub inne dzieci. Pobyt dziecka w przedszkolu to też w pewnym sensie jego praca. Dziecko uczy się kontaktów społecznych, nowych rzeczy, trzyma się zasad panujących w przedszkolu i… uczestniczy w wielu dodatkowych zajęciach. Wybierając się z czterolatkiem na wakacyjny wyjazd, zwolnijcie i jemu także dajcie czas. Wyposażcie malucha na podróż w ulubioną maskotkę, gry, kolorowanki czy audiobook. Będąc na miejscu, zadbajcie o posiłki. Często maluchy są monotematyczne jeżeli chodzi o jedzenie, dlatego wybierając się na wakacje, zwróćcie uwagę na menu, tak, by dziecko mogło z niego wybrać to, co lubi. Ważny jest czas spędzony na robieniu pewnych rzeczy razem, ale też czas na zabawę z innymi dziećmi czy najzwyklejsze „nic nierobienie”. Należy pamiętać, że nuda sprzyja kreatywności, bo maluch poznaje samego siebie i swoje potrzeby. W przypadku zbyt wielu wrażeń dziecko może reagować płaczliwością lub stać się marudne.

Tato, Tato ukochany,
my życzenia Ci składamy.
Przesyłamy jakby z procy,
sto całusów z całej mocy.

Wszystkiego najlepszego w Dniu Ojca!- 23.06.2020r.

Laurka dla Taty do pobrania tutaj- Tata na medal

Kochani to już ostatni tydzień naszej pracy!-

22.06- 26.06. 2020-

Hej na wakacje czas!”-

karty pracy nr 4, str. 38, 39, 40, 41

oraz dodatkowe karty pracy dla chętnych do pobrania 
WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-1
WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-2.

Możecie wspólnie wykonać zestaw ćwiczeń:

– Biedronki- Dziecko „zmienia się” w biedronkę i porusza się po pomieszczeniu w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce Rodzic uderza w bębenek lub inny dostępny instrument, tyle razy, ile biedronka ma kropek, a dziecko wykonuje tyle samo podskoków.

– Motyle- Dziecko – motyl- biega po pomieszczeniu w rytm muzyki, poruszając ramionami jak skrzydłami. Na przerwę w muzyce przysiada na kwiatku, żeby odpocząć.

– Koniki polne- Dziecko – konik polny- skacze po pomieszczeniu obunóż. Na hasło: Ptaki! konik staje nieruchomo.

– Żabki- Dziecko – żabka- skacze po łące (dywanie). Na hasło: Bocian! żabka skacze do Rodzica. Przy każdym kolejnym powtórzeniu zabawy Rodzic zmienia miejsce.

– Małe i duże pszczółki- Na hasło: Małe pszczółki! Dziecko wykonuje przysiad, na hasło: Duże pszczółki ! –powoli podnosi się, wspinając na palce, unosząc ręce do góry.

– Gdzie pojadę na wakacje? – zabawa dydaktyczna. Rodzic recytuje rymowankę:

Gdzie pojadę na wakacje?

Na wakacje już jedziemy,

Miło tam spędzimy czas,

Dobrze bawić się będziemy,

Odwiedzimy morze, las.

Jaś z rodziną jedzie w góry,

Będzie wspinał się z plecakiem.

Pewnie głową dotknie chmury,

Gdy szedł będzie trudnym szlakiem.

Zosia będzie zaś nad morzem,

Zamki z piasku pobuduje.

Bawić się tam będzie dobrze,

W słonej wodzie zanurkuje.

Na Mazury, gdzie jeziora,

Staś pojedzie z rodzicami.

Pływać będą do wieczora,

Czasem jeździć rowerami.

Dużo przygód wszystkich czeka,

Pakujemy więc plecaki.

A więc w podróż, czas ucieka!

Bardzo cieszą się dzieciaki.

Irena Zbroszczyk

Rodzic zadaje pytania dziecku: Dokąd dzieci miały jechać na wakacje? Co będzie robił Jaś w górach? Jak Zosia spędzi czas nad morzem? Co planuje robić Staś? Dlaczego dzieci lubią wakacje?. Rodzic prezentuje dużą mapę Polski, na której wspólnie zaznacza z dzieckiem miejsca: morze, góry, jeziora oraz miejscowość, w której mieszkacie dzieci. Zastanówcie się, gdzie chcielibyście spędzić czas.

– Stoi na stacji lokomotywa ćwiczenia grafomotoryczne i słownikowe. Rodzic czyta dziecku wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa”. Dziecko zgodnie z treścią wiersza wykonuje zadania w kartach pracy str. 38- 39: przykleja brakujące wagony, a następnie koloruje lokomotywę, jednocześnie powtarzając za Rodzicem fragmenty wiersza.

– Wiercipiętek poznaje owady – Rodzic czyta dziecku opowiadanie:

Wiercipiętek poznaje owady

Pewnego ciepłego, słonecznego dnia, gdy białe chmury płynęły leniwie po niebie, zielone żaby ziewały w zaroślach, a ptaki drzemały na gałęziach, Wiercipiętek siedział na ławeczce przed domem i wygrzewał się na słońcu.

Siedział i rozmyślał, jak to dobrze jest leniuchować podczas wakacji. Nagle coś ukłuło go w nos:

Oj – jęknął Wiercipiętek, machając łapką, ale po chwili coś ukłuło go znowu, tyle, że w ucho.

Pac – zamachnął się Wiercipiętek – mam cię! Ale komar zdążył już uciec i bzycząc fruwał nad trawą.

Poczekaj, ty wstrętny robaku! – rozzłościł się Wiercipiętek – zaraz cie złapię!

Tylko nie robaku – obraził się komar – proszę mnie nie przezywać, nie jestem robakiem, tylko owadem. Wiercipiętek przyjrzał się komarowi i prychnął:

Ph… robak czy owad, co za różnica?

Właśnie, że jest – bzyczał komar – owady to wielka rodzina, nie pozwolę się obrażać.

Jaka rodzina? – zdziwił się Wiercipiętek.

Chodź za mną – zawołał komar i zaprowadził Wiercipiętka przed grządkę z kwiatami, na których siedziały kolorowe motyle: żółte, niebieskie, czerwone w brązowe łatki i białe w złote plamki.

Przecież to są motyle – zdziwił się Wiercipiętek.

Właśnie, motyle, to też owady, należą do mojej rodziny – bzykał komar z dumą.

Motyle? – nie mógł się nadziwić Wiercipiętek

Motyle i komary to rodzina?

Chodź dalej – pobrykiwał komar.

O, biedronka! – ucieszył się Wiercipiętek. Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba!

Biedronka też jest moją kuzynką – wyjaśnił z dumą komar – ona też jest owadem.

Coś podobnego – mruczał Wiercipiętek, idąc lasem za komarem, aż doszli do wysokiej kępy traw, z której dochodziło cykanie.

Kto to? – spytał Wiercipiętek.

Cii – zabzyczał komar – nie przeszkadzaj mu, konik polny daje koncert, posłuchaj.

Co ma konik polny do komara? – zastanawiał się Wiercipiętek.

–– To aż tyle jest różnych owadów? – dziwił się Wiercipiętek.

Oczywiście – odpowiedział komar – rozejrzyj się dookoła – patrz, tam leci osa, dalej leśna mucha,

a tu, pod nogami, maszeruje żuk – to wszystko są owady. Wiercipiętek rozglądał się zdziwiony i zobaczył, że komar usiadł na różowym kwiatku i rozmawia z pszczołą:

Dzień dobry, kuzynko – przywitał się grzecznie

wytłumacz Wiercipiętkowi, że i ty jesteś owadem.

Też coś – zdenerwowała się pszczoła – oczywiście, że jestem owadem, a teraz zmykajcie, mam dużo pracy, muszę lecieć do ula. Wiercipiętek podniósł głowę i przyglądał się odlatującej

pszczole. Pszczoła, biedronka, polny konik, motyle

mruczał do siebie, ale nie zdążył przypomnieć sobie wszystkich owadów, bo wstrętny komar ugryzł go prosto w nos.

Mateusz Galica

Rodzic zadaje dziecku pytania: Gdzie Wiercipiętek spędzał wakacje? Kto ugryzł go w nos? Czego o komarze dowiedział się Wiercipiętek? Które jeszcze zwierzęta są owadami?.

– Kolory lata – obserwacje przyrodnicze. Dziecko swobodnie porusza się po ogrodzie i zapamiętuje, jakie kolory zobaczyło. Zauważa, że latem jest dużo kolorów, dominują barwy wesołe: różowe, żółte, czerwone, niebieskie.

– Nad morzem zabawa matematyczna, przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie. Rodzic opowiada i zadaje pytania do poszczególnych fragmentów opowiadania. Dziecko zwraca uwagę na liczbę i kolor muszelek wymienionych w opowiadaniu. (karta pracy do druku poniżej)

Karta pracy- opowiadanie

Zosia z mamą wybrały się na spacer brzegiem morza. Idąc, znajdowały muszelki i wkładały je do torebki. Kiedy już się trochę zmęczyły, postanowiły obejrzeć zebrane skarby. Wyłożyły je na piasek. Jedna muszelka była żółta, dwie czerwone a ostatnia była zielona.

Pytania: Ile muszelek znalazła Zosia? (dziecko przelicza muszelki) Jaka była pierwsza znaleziona muszelka? Jaka muszelka była ostatnia? Która muszelka była największa? Która była najmniejsza?. Zosia postanowiła żółtą muszelkę dać mamie (otocz ją żółtą pętlą), a czerwone tacie. (otocz je czerwoną pętlą).

Pytania: Ile muszelek Zosia dała rodzicom? Ile muszelek zostało Zosi?. Na koniec dzieci odkładają patyczki na wskazane przez nauczyciela miejsce.

– Słuchaj i licz ćwiczenia w prawidłowym liczeniu. Dziecko przynosi ze spaceru wakacyjne skarby np. w torebce, woreczku (około 10). Rodzic proponuje, aby policzyć, ile rzeczy jest w woreczku. Liczy skarby, popełniając błędy, pomijając niektóre liczebniki. Dziecko uważnie słucha i poprawia błędy Rodzica. Następnie przelicza je prawidłowo.

Zachęcamy do wspólnego obejrzenia filmików

dostępnych na You Tube o tematyce bezpieczeństwa

podczas wakacji:

Bezpieczeństwo nad wodą

Bezpieczne wakacje w górach

Zasady bezpieczeństwa na rowerze

„Bezpieczne wakacje” – piosenka dla dzieci

Życzymy wesołych,

pełnych miłych wrażeń wakacji

oraz bezpiecznego powrotu i spotkania z nami we wrześniu!

Anna Kruk
Anna Darkowska

 

 

 


Język angielski

 

FATHER’S DAY!

DADDY DADDY

Daddy, daddy let me say

I love you in every way

I love you for all you do

I love you for being you

Daddy, Daddy let me say

Have a happy Father’s Day!

Laurka Play Box 1– do pobrania

Piosenka do wspólnego przesłuchania z tatą „I Love my daddy!”

 

Drodzy Rodzice,

https://englishplaybox.pl/

By móc korzystać z zasobów do wspólnej zabawy z językiem angielskim należy założyć bezpłatne konto klikając w zakładkę Zaloguj a następnie w Zakładanie konta.

Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych ( lub za pomocą prezentacji w lekcjach cyfrowych). Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo w języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa.

Polecam również piosenkę do wspólnego słuchania i śpiewania:

Hello!- piosenka na przywitanie

oraz

Shapes- piosenka o kształtach

W zakładce- Lekcje cyfrowe- polecam w szczególności:

Czerwony Play Box dla grup 3-4- latkirozdziały 1-6 do powtórzeń,

rozdz. 7Kształtyw miarę możliwości:

2226 czerwiec zajęcia 7-8

 

Zarówno dzieciom jak i Państwu dziękuję za trud włożony w pracę zdalną.

Życzę wesołych, przepełnionych bezpieczną zabawą wakacji,

do zobaczenia we wrześniu!

Piosenki na wakacje do wspólnego śpiewania i tańczenia :

Summer Song for Kids 1 ”

Summer Song for Kids 2”

Anna Darkowska

 


Zabawy dla dzieci w domu – 15 propozycji zabaw bez telewizora

WHO o wpływie mediów cyfrowych na rozwój dzieci

Wśród najczęstszych zagrożeń rozwoju dziecka wymienia się telewizję oraz ekrany, które emitują szkodliwe światło. Zgodnie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) maluchy do 2. roku życia nie powinny w ogóle korzystać z mediów cyfrowych, a dzieci w wieku 2–5 lat nie powinny spędzać przed ekranem (sedentary screen time) więcej niż godzinę dziennie, zgodnie z zasadą im mniej, tym lepiej. W czasie korzystania z mediów cyfrowych dzieciom powinni towarzyszyć rodzice, aby tłumaczyć na bieżąco to, co dzieje się na ekranie telewizora, tabletu czy smartfona.

Gry i zabawy, w które można bawić się w domu

Eksperci rekomendują, aby czas spędzany przed monitorem zastąpić aktywnymi zabawami i grami. Jeżeli przebywamy z dzieckiem w domu, warto przeznaczyć ten czas na czytanie, śpiewanie, wymyślanie historii lub rozwiązywanie łamigłówek. Można zaproponować dzieciom również zagadki obrazkowe, które rozwijają logiczne myślenie, oraz bogato ilustrowane książki dla dzieci rozwijające umiejętność opowiadania. Poniższe pomysły na zabawy wszechstronnie wspierają rozwój dzieci i dostarczą im mnóstwo frajdy, zarówno podczas samodzielnych aktywności, jak i w rozgrywkach z rodzicami i rodzeństwem.

Poniżej przedstawiam 15 pomysłów na zabawy z dziećmi w domu, które podzieliłam na:
– zabawy sensoryczne dla najmłodszych dzieci
– zabawy językowe dla dzieci
– zabawy wspierające rozwój myślenia logicznego i kreatywność
– zabawy badawcze, eksperymenty, quizy i gry edukacyjne

– Zabawy sensoryczne dla najmłodszych dzieci

1. Samodzielne przygotowanie mas sensorycznych

Samodzielne przygotowanie mas sensorycznych (np. masy solnej, domowej ciastoliny czy ciągliwego gluta) zajmuje chwilę, a stwarza dzieciom możliwość zapoznania się z nowymi fakturami, konsystencjami, smakiem, zapachem czy kolorem. Można z nich lepić, poszukiwać ukrytych w nich przedmiotów, gnieść, wałkować, rzucać nimi lub wkładać je do foremek.

2. Zabawy słuchowo-muzyczne

Zabawy słuchowo-muzyczne polegające na rozpoznawaniu, jaki instrument gra, który ze sprzętów domowego użytku wydaje konkretny dźwięk, lub naśladowanie rytmu wygrywanego przez inną osobę, świetnie rozwijają zmysł słuchu.

3. Nazywanie produktów spożywczych

Nazywanie produktów spożywczych (określanie ich smaku: słodkiego, słonego, gorzkiego lub kwaśnego), wąchanie przypraw i rozpoznawanie ich po zapachu oraz łączenie ze sobą produktów, których smaki ze sobą współgrają, rozwija zmysł smaku i węchu, wyobraźnię kulinarną oraz oswaja z różnymi konsystencjami produktów.

4. Układanie puzzli

Układanie puzzli i wyszukiwanie mniejszych elementów z ramki na głównym obrazku, zbieranie określonego rodzaju kwiatów na łące czy zabawa w memory z odnajdywaniem subtelnych różnic między obrazkami rozwija zmysł wzroku, koordynację oko-ręka, a także doskonali rozpoznawanie kształtów i figur w otoczeniu dziecka.

– Zabawy językowe dla dzieci

5. Opisywanie świata, który nas otacza

Opisywanie świata, który nas otacza to najbardziej naturalny i intuicyjny sposób stymulowania rozwoju mowy oraz poznawania języka ojczystego i obcego. Warto opowiadać, o tym, co robimy w danej chwili, nazywać przedmioty i określać ich cechy. Opisywanie codziennego życia to forma „kąpieli słownej”, która umożliwia kontakt z językiem w działaniu i łatwiejsze zapamiętywanie nowych informacji.

6. Rymowanki, wierszyki, piosenki i zabawy paluszkowe

Rymowanki, wierszyki, piosenki i zabawy paluszkowe skutecznie angażują zmysł słuchu, dotyku, a także dziecięcą wyobraźnię. Wyśpiewywane rymy stają się atrakcyjną zabawą, dzięki której nowe słowa i struktury gramatyczne szybko zapadają w pamięć, a dzieci czerpią radość z poznawania języka.

– Zabawy wspierające rozwój myślenia logicznego i kreatywność

7. Konstrukcje z kloców

Konstrukcje z kloców, samodzielne wymyślanie budowli oraz odtwarzanie ich ze wzoru rozwija umiejętności przestrzenne, a także doskonali zdolność do dostrzegania symetrii i wzorów, co ma znaczenie w kształtowaniu umiejętności matematycznych, a nawet artystycznych.

8. Domino

Domino to prosta gra logiczna, która doskonali percepcję wzrokową, a przy okazji zachęca do poznawania liter, liczb oraz liczenia.

9. Robienie zakupów i zabawa w sklep

Robienie zakupów oraz wszelkie zabawy w sklep umożliwiające płacenie i dokonywanie wyborów z bogatego asortymentu sprzyja umiejętności klasyfikacji przedmiotów, a także rozwija zdolności społeczne.

10. Wspólne gotowanie

Wspólne gotowanie, które wymaga odmierzania produktów z pomocą wagi lub naczynia z miarką oraz komponowania zbilansowanego posiłku, rozwija zdolności myślenia logicznego oraz uczy zasad zdrowego żywienia. Podczas gotowania można również rozwijać umiejętność generowania jak największej liczby pomysłów, np. dziecko w jak najkrótszym czasie musi odpowiedzieć na pytania, co jest potrzebne do upieczenia ciasta czy zrobienia pizzy.

11. Porządkowanie

Porządkowanie być może nie jest ulubioną czynnością dzieci, jeśli jednak włączymy do tej aktywności element rywalizacji, np. kto pierwszy włoży zabawki do odpowiednich pudeł (np. ze względu na ich rodzaj: autka, zwierzątka, klocki lub wielkość), mamy szansę na miły wieczór. Gdy w domu zapanuje porządek, można wykorzystać do zabawy karty do rysowania i zgadywania, dzięki którym starsze dzieci nauczą się analizować informacje, odkrywać zależności, porównywać i wyciągać wnioski.

12. Kalambury dla dzieci

Kalambury to dobrze znana forma rodzinnej zabawy dla osób w różnym wieku. Uczą kreatywności przez budowanie skojarzeń, myślenia logicznego, współdziałania z innymi oraz pomagają przełamać nieśmiałość. Można przygotować karteczki z wybranymi samodzielnie hasłami lub wykorzystać gotowe karty z ilustracjami, które stwarzają przestrzeń do własnych interpretacji. Co więcej hasła można przedstawić za pomocą słów, dźwięków, gestów lub rysunków.

– Zabawy badawcze, eksperymenty, quizy i gry edukacyjne

13. Eksperymenty dla dzieci

Eksperymenty to wspaniały sposób, by wprowadzić dzieci w świat nauki. Z pomocą maseczki antysmogowej można naocznie sprawdzić, czy powietrze, którym oddychamy, jest czyste, z boraksu wyhodować kryształy, a z cytryny zrobić źródło prądu. Eksperymenty to wspaniała okazja, by pokazać dzieciom, że czasami potrzeba wiele prób i modyfikacji, by otrzymać oczekiwany wynik, a porażka może być motywująca i zachęcać do zdobywania zupełnie nowych informacji.

14. Quizy

Quizy to szeroka kategoria zabaw obejmująca zarówno propozycje do samodzielnego poszerzania wiedzy w formie ciekawostek i zagadek sprawdzających umiejętność czytania ze zrozumieniem, analizowania informacji i wyciągania wniosków.

15. Rodzinne gry planszowe

Rodzinne gry planszowe w formie klasycznego wyścigu po planszy z kartami pytań sprawdzają ogólną wiedzę o świecie lub orientację w węższych dziedzinach, takich jak ciało człowieka, czy fauna świata.

Życzę miłej zabawy

Agnieszka Deptuła


 

Drodzy Rodzice!

Kolorowanie to nie tylko zabawa, ale ważne narzędzie w rozwoju dziecka.

Zalety kolorowania

Kolorowanki to dużo więcej niż dobra zabawa! Oto 11 korzyści z kolorowania:

  • przygotowanie do pisania – kolorowanie rozwija małą motorykę. Dzięki kolorowaniu dziecko uczy się prawidłowo trzymać kredkę i koordynować pracę ręki. Ćwiczy niewychodzenie za linię i precyzyjne ruchy – to wszystko przyda się mu później w nauce pisania!
  • koncentracja – cenna życiowa umiejętność, która dzieciom przychodzi z pewną trudnością. Kolorując, dziecko skupia się na obrazku i swojej czynności, a precyzja wymaga skupienia uwagi. Ta umiejętność będzie bardzo przydatna w szkole – a wszytko to w formie zabawy z dzieckiem.
  • przygotowanie do szkoły – nie tylko poprzez ćwiczenie motoryki i koncentracji, ale również pracy z papierem i książkami
  • koordynacja ręka-oko – trzymanie kredki, wypełnianie odpowiednich pól, temperowanie kredek – to wszystko ćwiczy koordynację ręka-oko, potrzebną do wykonywania niemal wszystkich codziennych czynności;
  • rozwijanie kreatywności – kolorowanie to nie tylko wypełnianie gotowych obrazków. Wbrew pozorom to wyśmienite ćwiczenie dla wyobraźni i kreatywności;
  • nauka kolorów – kolorując dziecko poznaje różne kolory i ich odcienie. Warto więc, żeby dziecko miało duży wybór kolorowych kredek;
  • nauka o otaczającym świecie – kolorując obrazki ze zwierzątkami, dziecko uczy się świata fauny, pojazdów – motoryzacji itd. To także świetna metoda na naukę kształtów. Kolorowanki często opowiadają ciekawe historie, w przyjemny sposób przekazują dzieciom wiedzę o świecie.
  • wyciszenie – dziecko uczy się samodzielnej zabawy, a przy okazji ty zyskujesz chwilę odpoczynku!
  • sposób na nudę – kolorowanki przydają się np. w podróży, w poczekalni u lekarza albo podczas oczekiwania na posiłek w restauracji;
  • wyższa samoocena – pokolorowanie obrazka czy dokończenie pracy pokazuje dziecko, że ma moc sprawczą, że potrafi coś zrobić. To podnosi samoocenę i pozwala nabrać wiary w siebie;
  • sposób na stres – kolorowanie bywa pomocne w walce z trudnymi emocjami u dziecka i stresem.

Oto kilka propozycji:

pokoloruj obrazki – online:

  1. Żwirek i Muchomorek
  2. Peppa i imieniny
  3. Mycie samochodu
  4. Peppy ojciec
  5. Bajkowy jednorożec
  6. Złotowłosa księżniczka
  7. Triceratop
  8. Brontosaurus
  9. Kwiaty w ogrodzie
  10. Domek słońce i chmurka
  11. Mała biedronka
  12. Pies z kotem
  13. Miś z piłką

kolorowanki do wydruku:

  1. Lalka
  2. Monster truck
  3. Strażacy w mieście
  4. Ambulans dla zwierząt
  5. Dzieci z latawcem

Życzę miłej zabawy
Agnieszka Deptuła