Roczny Plan Pracy – 2020/2021
ROCZNY PLAN PRACY
Gminnego Przedszkola w Baranowie
na rok szkolny 2020/2021
Podstawa prawna:
Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 i 1078) – 70 ust. 1 pkt 1, art. 80 ust. 2 pkt 4, art. 82 ust. 2.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Plan opracowany został w oparciu o:
- wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2019/2020
- podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym/2020/2021
- diagnozę potrzeb i zainteresowań,
- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego,
- treści podstawy programowej.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2019/2020
- Kontynuować współpracę z rodzicami i Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną w Myszyńcu.
- Promować placówkę w środowisku lokalnym.
- Brać udział w doskonaleniu zewnętrznym zgodnie z potrzebami placówki ( szkolenia, konferencje).
- Kontynuować realizację programów, projektów edukacyjnych i akcji charytatywnych.
- Doposażyć placówkę w nowe pomoce dydaktyczne, zabawki, sprzęty RTV, AGD, szafki na pomoce dyd.
- Przestrzegać procedur obowiązujących w przedszkolu.
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021
- Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom
z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. - Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
- Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
I. Obszar : Opieka , wychowanie , edukacja.
- Organizacja procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
- Doskonalenie systemu wychowawczego , kształtowanie postaw dzieci i respektowanie norm społecznych.
- Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i kreatywności dzieci.
- Promocja zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej. Kształtowanie postaw prozdrowotnych i proekologicznych u dzieci
- Nabywanie wiadomości i umiejętności . Wyzwalanie aktywności poznawczej.
- Edukacja matematyczna – skuteczna i przyjazna dziecku
II. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka.
- Doskonalenie systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
III. Obszar: Funkcjonowanie przedszkola w środowisku.
- Organizacja wydarzeń przedszkolnych środowiskowych we współpracy z rodzicami i partnerami zewnętrznymi.
- Promocja przedszkola i system obiegu informacji.
- Działania na rzecz środowiska społecznego.
- Współpraca z rodzicami i wspieranie rodziny w wychowywaniu dzieci.
- Współpraca z instytucjami i innymi podmiotami środowiska.
IV. Obszar: Organizacja i zarządzanie przedszkolem.
- Doskonalenie systemu dokumentowania pracy przedszkola.
- Aktualizacja prawa wewnętrznego.
- Harmonogram zebrań rady pedagogicznej.
- Przydział zadań dodatkowych oraz zajęć dodatkowych z dziećmi.
I. Obszar : Opieka , wychowanie , edukacja
- Organizacja procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Planowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji poprzez nauczycieli z wykorzystaniem przyjętych programów (plany miesięczne ze wskazaniem zajęć dydaktycznych oraz zamierzonych osiągnięć dzieci). | Nauczyciele grup | Trzy dni przed rozpoczęciem tematu kompleksowego. |
2. | Analiza problemów, trudności edukacyjnych oraz sukcesów dzieci, ustalenie wniosków i sposobu realizacji (arkusz do monitorowania i analizy procesu wspomagania rozwoju i edukacji oraz pracy własnej nauczyciela). | Nauczyciele grup | Po pierwszym i po drugim półroczu |
2. Doskonalenie systemu wychowawczego , Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych uczniów.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1 | Zawarcie kontraktów grupowych obejmujących normy zachowania i postępowania – przygotowanie formy graficznej w salach. | Nauczyciele grup | 15 wrzesień 2020r. |
2. | Prowadzenie zajęć kształtujących postawy patriotyczne, społeczne; wartości powszechnie uznawanych za pozytywne. | Nauczyciele grup | 15 wrzesień 2020r. |
3 | Gromadzenie literatury pokazującej dobro i zło oraz wzory poprawnego zachowania, a także materiału do kształtowania inteligencji emocjonalnej – powielenie i przekazanie do grup. | Nauczyciele grup | Cały rok |
4. | Realizacja bajko terapii, jako czasu na słuchanie i analizę literatury pokazującej dobro i zło oraz wzory poprawnego zachowania – odnotowywanie w dzienniku. | Nauczyciele grup | zgodnie z ramowym rozkładem dnia. |
5. | Nauka rozwiązywania konfliktów poprzez negocjowanie. | Nauczyciele grup | Według potrzeb. |
6. | Realizacja cyklu zabaw przeciw agresji – wspomaganie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci. | Nauczyciele grup | Na bieżąco. |
7. | Analiza bieżących problemów wychowawczych pojawiających się w poszczególnych grupach, przekazanie informacji na posiedzeniu rady pedagogicznej w celu ustalenia działań i profilaktyki. | Wychowawcy grup | Po pierwszym i drugim półroczu. |
8. | Kształtowanie podstawowych powinności moralnych tj.: życzliwość, tolerancja, rozumienie potrzeb innych, sprawiedliwość, odpowiedzialność. | Nauczyciele grup | Cały rok szkolny |
9. | Opieka nad obeliskiem/cmentarzem, grobami upamiętniającymi ofiary wojny. | Nauczyciele grup | W ciągu roku szk. |
10. | Udział dzieci w organizacji uroczystości szkolnych, środowiskowych z okazji świąt narodowych i religijnych. |
Nauczyciele grup | W ciągu roku szk. |
11. | Udział uczniów, nauczycieli i rodziców w akcjach charytatywnych. | Nauczyciele grup | W ciągu roku szk. |
12. | Realizacja projektów edukacyjnych , np. Jestem małym patriotą, czy „Polsko bądź z nas dumna”. | Nauczyciele grup | W ciągu roku szk. |
3. Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i kreatywności dzieci.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
|
Wszyscy nauczyciele
Nauczyciele grup młodszych Wszyscy pracownicy |
27. 08.2020r.
Wrzesień 2020r. Cały rok |
|
1. | Przygotowanie w salach kącików zainteresowań:
|
Nauczyciele grup
|
wrzesień 2020r.
|
2. | Podczas realizacji tematów kompleksowych – organizacja kącików do zabaw tematycznych (o ile tematyka na to pozwala) oraz tematycznych wystaw książek – zmieniać w zależności od realizowanej tematyki. |
Nauczyciele grup |
Rok szkolny |
3. | Inspirowanie dzieci do zabaw tematycznych odpowiednio do sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych – odnotowywanie w dzienniku. |
Nauczyciele grup
|
Rok szkolny
|
4. | Inspirowanie dzieci do zabaw konstrukcyjnych i udział w nich nauczyciela – realizacja konkretnych celów pedagogicznych – odnotowywanie w dzienniku. | Nauczyciele grup | Rok szkolny |
5. | Systematyczna realizacja dyżurów – ustalić wykaz dyżurów i obowiązki dyżurnych. | Nauczyciele grup
5 -6 latków |
Rok szkolny |
6. | Cykliczne organizowanie sprzątania w sali przedszkolnej (segregowanie klocków, układanie zabawek itp.. – odnotowywanie w dzienniku. | Nauczyciele grup | Rok szkolny |
4. Promocja zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej. Kształtowanie postaw prozdrowotnych i proekologicznych u dzieci.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci w przedszkolu i poza nim: w ogrodzie przedszkolnym, na spacerach, wycieczkach. Przestrzeganie przepisów BHP i P. Poż. oraz przepisów ruchu drogowego.
· Jestem bezpieczny w przedszkolu, w domu, na ulicy” – spotkania w przedszkolu z policjantem.
|
Nauczyciele grup
Dyrektor Nauczyciele grup
Dyrektor
|
Rok szkolny
Rok szkolny
X
|
2. | Bezpieczne zachowania w domu:
|
Nauczyciele grup
|
Rok szkolny
|
3. | Bezpieczeństwo na drodze:
|
Nauczyciele grup
Dyrektor |
Wrzesień/październik
Rok szkolny
|
4. | Higiena osobista, otoczenia oraz zapobieganie chorobom:
|
Nauczyciele grup
|
Rok szkolny
|
5. | Zdrowe odżywianie:
|
Nauczyciele grup
|
Rok szkolny
|
6. | Aktywny styl życia:
– organizowanie spacerów i wycieczek w połączeniu z formami ruchu na świeżym powietrzu; – przeprowadzenie zajęć ruchowych przy muzyce oraz metodami twórczymi i aktywnymi; – systematyczne prowadzenie zajęć gimnastycznych w każdej grupie wiekowej, – udział w zabawach wyciszających i relaksujących z wykorzystaniem muzyki, – ćwiczenia zapobiegające wadom postawy. |
Nauczyciele grup
|
Rok szkolny
|
5. Nabywanie wiadomości i umiejętności. Wyzwalanie aktywności poznawczej.
L.p. | Działania | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Urządzenie kącików książek w każdej grupie – systematyczna zmiana księgozbioru, wzbogacanie i urozmaicanie oferty. | Nauczyciele grup | Rok szkolny |
2. | – Realizacja programu „ Preorientacja zawodowa” – celem programu jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami najbliższymi ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.
– Udział w projektach edukacyjnych np.: · Ogólnopolski projekt eduk. „Zdrowo jem, więcej wiem” |
Nauczyciele grup
Nauczyciele grup
|
Rok szkolny |
3. | Umożliwianie dzieciom kontaktu ze sztuką teatralną na terenie przedszkola. | Dyrektor
Nauczyciele grup |
Rok szkolny |
4. | Nawiązanie kontaktu z Gminną Biblioteką Publiczną w Baranowie. | Nauczyciele grup | Rok szkolny |
8. | Czyste powietrze wokół nas” – program przedszkolnej edukacji pod patronatem SANEPIDU. | Wychowawcy Grupy I i II | Cały rok szkolny |
9.. | Podejmowanie działań promujących zachowania ekologiczne:
– Kształtowanie nawyku ochrony przyrody poprzez selektywną zbiórkę odpadów. – Rozbudzanie nawyku szanowania zieleni i utrzymania porządku w otoczeniu. – Poszerzenie wiedzy z zakresu dbania o środowisko. – umożliwienie dzieciom kontaktu z osobami, instytucjami działającymi na rzecz ochrony środowiska. – Uczestniczenie w akcjach „Sprzątanie świata” , „Dzień Ziemi” – Prowadzenie samodzielnych działań badawczych przez dzieci, w celu poznania zagadnień dotyczących ekologii – Stworzenie w przedszkolu kącika przeznaczonego do segregacji odpadów, przeprowadzenie z dziećmi z poszczególnych grup wiekowych pogadanki na tego przedsięwzięcia. – Prowadzenie działań polegających na obserwowaniu, gromadzeniu oraz utrwalaniu zjawisk i różnorodnych elementów związanych ze środowiskiem przyrodniczym. – Założenie w salach „kącika małego przyrodnika” – Spacery po okolicy, przyrodnicze prowadzenie obserwacji pogody, pór roku, pogadanki.
|
Nauczyciele grup |
Według grupowych planów pracy |
6. Edukacja matematyczna – skuteczna i przyjazna dziecku
L.p. | Działania | Odpowiedzialny | Termin |
1. | Realizacja programu „Chociaż mało mamy lat, poznajemy matematyczny świat” – rozwijanie edukacji matematycznej w przedszkolu”
Stwarzanie warunków do realizacji edukacji matematycznej, aby stała się skuteczna i przyjazna dziecku. |
Nauczycielki poszczególnych grup, Osoby odp. za projekt | Rok szkolny
2020/2021 |
2. | Utworzenie w każdej grupie wiekowej kącików „Nasze matematyczne skarby” – patyczki, spinacze, guziki, zakrętki, wagi, naczynia, miarki itp. Służące do działań matematycznych | Wszystkie nauczycielki | Rok szkolny
2020/2021 |
3. | Opracowanie zestawów materiałów do edukacji matematycznej „Bawmy się matematyką” zawierającej zbiór wierszy, piosenek, zagadek, wyliczanek, quizów, konkursów oraz scenariuszy | Wszystkie nauczycielki.
|
Rok szkolny
2020/2021 |
4. | Jesienne figury” – ozdabianie figur geometrycznych jesiennymi darami natury – wystawa prac w holu przedszkola. | Wszystkie nauczycielki | Październik
2020r. |
5. | Blok ,,Matematyka w kuchni” – poznawanie figur geometrycznych; ważymy, mierzymy – porównywanie ciężaru i wielkości; przygotowujemy przyjęcie – liczenie, dodawanie, odejmowanie; manipulowanie liczmanami. | Wszystkie nauczycielki | Marzec 2021r. |
6. | „Geometryczne cudaki”- tworzenie zabawek z kartonów – ekspozycja najciekawszych prac w holu przedszkola.
Blok ,,Aktywność plastyczna i matematyka” – manipulowanie figurami geometrycznymi, porównywanie kształtów, wielkości. |
Wszystkie nauczycielki | Marzec 2021r. |
7. | Systematyczny zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych związanych z edukacją matematyczną | Dyrektor | Rok szkolny
2020/2021 |
8. | Wzbogacanie biblioteki przedszkolnej
o nowe pozycje literaturę związane z edukacją matematyczną |
Dyrektor | Rok szkolny
2020/2021 |
9. | Blok ,,Matematyka ukryta w bajkach i literaturze dla dzieci”- realizacja treści matematycznych w oparciu o bajki, wierszyki i wyliczanki. | Wszystkie nauczycielki | Rok szkolny
2020/2021 |
10. | Blok ,,Aktywność ruchowa i matematyka” – Olimpiada ruchowo – matematyczna – mierzenie długości; gry ruchowe z użyciem kostki. | Wszystkie nauczycielki | Kwiecień 2021r. |
11. | Blok ,, Matematyka na ulicy” – realizowany podczas spacerów – dostrzeganie kształtów figur geometrycznych w otoczeniu, posługiwanie się wiedzą matematyczną w sytuacjach życia codziennego. | Wszystkie nauczycielki | Rok szkolny
2020/2021 |
II. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka.
- Doskonalenie systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Prowadzenie obserwacji pedagogicznych według przyjętych narzędzi:
|
Nauczyciele grup 3-4 i 5 latków |
Do 15 październik 2020r. Do 31 stycznia 2021r. Do 10 czerwca 2021r. |
2. | Przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej i ustalenie listy dzieci do wspomagania i korygowania rozwoju. | Nauczyciele grupy
6 – latków |
Do 15 listopada
2020r. |
3. | Nawiązanie kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Myszyńcu (zajęcia logopedyczne w poradni i w przedszkolu). | Logopeda, wychowawcy grup | Wrzesień 2020r.- czerwiec 2021r. |
3. | Realizacja zasady indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych. | Nauczyciele grup | Rok szkolny |
4 | Opracowanie indywidualnych programów wspomagania i korygowania rozwoju wybranych dzieci. | Nauczyciele grup
|
Do 30 października 2020r. |
III. Obszar: Funkcjonowanie przedszkola w środowisku.
- Organizacja wydarzeń przedszkolnych środowiskowych we współpracy z rodzicami i partnerami zewnętrznymi w roku szk.2019/2020
Lp. | Nazwa imprezy/uroczystości | Termin realizacji | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Dzień Przedszkolaka. | wrzesień
|
I. Panuś
Wychowawcy grup |
|
2. | Pasowanie na Przedszkolaka | październik | A.Deptuła, A.Darkowska, A.Zalewska | |
3. | Dzień Edukacji Narodowej | październik | A. Kruk | |
4. | Światowy Dzień Pluszowego Misia
|
listopad | Wychowawcy grup
|
|
5. | Zabawy Andrzejkowe | listopad | Wychowawcy grup | |
6.
|
Mikołajki | grudzień | Wychowawcy grup
Dyrektor |
|
7. | Świąteczne spotkanie opłatkowe | grudzień | J. Piórkowska
|
|
8. | Dzień z Babci i Dziadka | styczeń | Wych. grup | |
9. | Zdrowo i wesoło witamy wiosnę
|
marzec | B.Socha
Wych. grup |
|
10. | Światowy Dzień Ziemi | kwiecień | Wychowawcy grup | |
11. | Święto Rodziny | czerwiec | A. Zalewska
Wychowawcy grup |
|
12. | Pożegnanie absolwentów przedszkola | czerwiec | J. Piórkowska
A. Darkowska |
- Wydarzenia przedszkolne, spotkania , udział dzieci w uroczystościach lokalnych, konkursach, przeglądach, turniejach, festiwalach
Lp. | Nazwa | Termin realizacji | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Spotkania z policjantem | wrzesień/październik | Dyrektor | |
2 | Cykl zajęć z psychologiem, logopedą z PPP | październik/listopad | Wychowawcy grup | |
3. | Spotkania ze strażakami- trening ewakuacyjny, | październik | Dyrektor | |
4. | Udział dzieci w Przeglądzie Kolęd i Pastorałek. | styczeń | Wych. grupy I i II | |
5 | Spotkania z pracownikami GOKSiR- wykonanie ozdób wielkanocnych, | marzec | Wychowawcy grup |
- Promocja przedszkola i system obiegu informacji.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Organizacja udziału w konkursach zewnętrznych wg ofert. | Nauczyciele grup
|
Cały rok szk. |
2. | Informacja o przedszkolu w prasie, na portalach internetowych,
w kronice przedszkolnej, na gazetkach przedszkolnych . |
A. Zalewska, A. Darkowska
J. Piórkowska B. Socha, A. Deptuła A. Kruk, I. Panuś |
Cały rok szk. |
- Działania na rzecz środowiska społecznego.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Udział w akcji charytatywnej Pomóżmy pomagać” | Nauczyciele grup
Dyrektor |
Cały rok szk. |
2. | Udział w akcji charytatywnej – zbieranie nakrętek na rzecz dzieci niepełnosprawnych. | Nauczyciele grup
Dyrektor |
Cały rok szk. |
3. | „Edukujemy – pomagamy” zbiórka baterii REBA. | Nauczyciele grup
Dyrektor |
Cały rok szk. |
- Współpraca z rodzicami i wspieranie rodziny w wychowywaniu dzieci.
Zadania | Sposoby realizacji | Termin i osoby odpowiedzialne |
1. Organizacja zebrania z rodzicami na początek roku szkolnego. 2. Powołanie trójek grupowych, oraz rady rodziców przedszkola. 3. Ustalenie zakresu współpracy. 4. Zapoznanie z terminarzem spotkań ogólnych i grupowych |
· zawarcie kontraktu wzajemnych oczekiwań,
· przedstawienie Planu Pracy Przedszkola na rok szk. 2020/2021 · zapoznanie ze statutem placówki, · procedury bezpieczeństwa pobytu dziecka w przedszkolu, · umowa z rodzicami za godziny pobytu dziecka w przedszkolu, · bieżące informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych, |
Wrzesień.,
Dyrektor, nauczyciele grup |
Integracja między nauczycielami a rodzicami – realizacja zadań |
· zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie poszczególnych obszarów edukacyjnych,
· udostępnienie wykazu programów wychowania przedszkolnego zatwierdzonych do realizacji w roku szkolnym 2020/21 · praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – omówienie założeń prowadzonej pracy indywidualnej i grupowej – wyrównawczej, · dzień informacji dla rodziców – według potrzeb w wyznaczonym terminie, · organizacja zajęć otwartych i warsztatów w grupach wiekowych – informowanie i zapraszanie rodziców, · pomoc rodziców w organizowaniu uroczystości, · włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców, · informacja o gotowości do nauki w szkole (indywidualne rozmowy z rodzicami dzieci), · prezentacja ważnych informacji na tablicy dla rodziców, · włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej grupy/przedszkola poprzez dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, okresowe wzbogacanie kącika przyrody |
Cały rok szkolny. Nauczyciele, rodzice
|
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i rodziców |
· omówienie założeń pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w przedszkolu,
· informowanie rodziców o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu zgodnie z zaleceniami nauczyciela, · wygłaszanie referatów na spotkaniach z rodzicami dotyczących specyficznych problemów dzieci organizowanych według potrzeb rodziców i nauczycieli, · wyłonienie dzieci do terapii logopedycznej lub pedagogicznej, stały kontakt nauczycielek grupy ze specjalistami, · wspólne konsultacje, przekazywanie informacji o postępach dzieci nauczycielkom, rodzicom. |
Cały rok szkolny. Nauczyciele grup, nauczyciele specjaliści |
6. Współpraca z instytucjami i innymi podmiotami środowiska.
Sposoby realizacji | Osoba
odpowiedzialna |
Termin realizacji |
Uwagi |
|
1. Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Myszyńcu
|
1.Przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych i pedagogicznych w grupach 5 i 6-latków.
2. Prowadzenie indywidualnych zajęć logopedycznych w Punkcie filialnym w Baranowie. 3. Udział nauczycieli w szkoleniach prowadzonych przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną Myszyńcu. 4. Prowadzenie spotkań z rodzicami przez specjalistów PP w Myszyńcu. 5.Cykl zajęć terapeutycznych w grupie 5- 6 latków (psycholog, logopeda). |
Dyrektor
Logopeda z PPP w Myszyńcu Logopeda Dyrektor
Dyrektor
|
Wrzesień- październik
Zgodnie z harmonogramem szkoleń PP zgodnie z ustaleniami z Dyr.PP w Myszyńcu
|
|
2. Gminny
Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Baranowie |
1. Udział przedszkolaków w organizowanych przez GOKSiR konkursach , przeglądach, festynach.
2. Czynny udział przedszkolaków w imprezach środowiskowych: ,,Niedziela na wesoło’’ oraz innych organizowanych w środowisku. 3. Udział dzieci w organizowanych przez GOKSiR warsztatach artystycznych./na terenie przedszkola/ |
Wych. 5 -6 latków
Wych. grup |
Wrzesień – czerwiec
Wrzesień – czerwiec
|
|
3. Współpraca z władzami Gminy | 1. Udział wójta, przedstawicieli Rady Gminy, w uroczystościach przedszkolnych.
2. Złożenie życzeń okolicznościowych pracownikom Gminy oraz pracownikom innych miejscowych zakładów pracy z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, |
Dyrektor
Wych. grup |
Wrzesień- czerwiec
Grudzień i kwiecień |
4. Współpraca z zakładami pracy, instytucjami | 1. Zapraszanie przedst.. zakładów pracy na spotkania z dziećmi.
2. Składanie życzeń z okazji Świąt resortowych. 3. Pozyskiwanie sponsorów dla naszej placówki: – środki finansowe na wzbogacanie bazy przedszkola, – wytwory ich produkcji- środki czystości, artykuły spożywcze- nabiał, owoce, warzywa, – Środki pieniężne na zakup zabawek, sprzętu na plac zabaw. |
Dyrektor przedszkola
Wych. grup Dyrektor przedszkola, Rada Rodziców |
Wrzesień- czerwiec |
|
5. Biblioteka Publiczna w Baranowie | 1. Spotkanie z bibliotekarzem– słuchanie wybranej literatury .
2.Udział dzieci w konkursach plastycznych oraz zajęciach organizowanych przez bibliotekę. 3.Grupowe wypożyczanie książek. |
Wychowawcy grup 5 i 6- latków |
W ciągu roku szk |
|
6. Księgarnia ,,II TOM”
w Poznaniu
|
1.Wzbogacenie księgozbioru biblioteczki przedszkolnej.
2.Pozyskiwanie dla każdego dziecka nieodpłatnie książek do kolorowania. 3. Pozyskanie dla placówki pomocy dydaktycznych |
Nauczyciele grup Dyrektor
|
W ciągu roku szk. |
|
7. Policja,
Ochotnicza Straż Pożarna, Przychodnia Lekarska, |
1. Spotkania z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Przychodni Lekarskiej./w grupach/
2. Przeprowadzenie treningu ewakuacyjnego oraz pokaz dzieciom w jaki sposób należy udzielać pierwszej pomocy medycznej przez strażaków. |
Wych. grup
Dyrektor |
Wrzesień- czerwiec |
IV. Obszar: Organizacja i zarządzanie przedszkolem.
1. Doskonalenie systemu dokumentowania pracy przedszkola.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Ustalenie wykazu dokumentacji pracy nauczyciela i sposobu jej prowadzenia. | Dyrektor | 1 września 2020r. |
2. | Ustalenie sposobu i narzędzi prowadzenia obserwacji pedagogicznych. | Nauczyciele | do 15 września 2020r. |
- Aktualizacja prawa wewnętrznego.
L.p. | Zadanie/ sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. | Nowelizacja aktów prawnych :
Opracowanie Programu Wychowawczo – Profilaktycznego |
Dyrektor
Zespół w składzie: A.Darkowska, I.Panuś, |
30 listopad 2020r.
do 15 września 2020r. |
2. | Opracowywanie procedur i regulaminów. | Dyrektor
Zespół ds. procedur i regulaminów |
W razie potrzeb |
- Harmonogram posiedzeń rady pedagogicznej w roku szkolnym 2020/2021
Lp. | Termin | Rodzaj posiedzenia rady pedagogicznej | Tematyka | Uwagi |
1. | Sierpień | Organizacyjne | Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia …… 4. Zatwierdzenie rocznego planu pracy na nowy rok szkolny. 5. Przedstawienie arkusza organizacji pracy. 6. Opinia rady pedagogicznej w sprawie tygodniowego rozkładu zajęć. 7. Przydział czynności dodatkowych wykonywanych w ramach wynagrodzenia – opinia rady pedagogicznej. 8. Zapoznanie z nowymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego z dn. 25 sierpnia 2020r. dla przedszkoli …………… 9. Zapoznanie rady pedagogicznej z Procedurami mającymi na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID 19 w trakcie prowadzenia zajęć w przedszkolu. 10. Przegląd pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego – stopień przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego 11. Sprawy bieżące. |
|
2. | Wrzesień | Organizacyjne | Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia 31.08.2020r. 4. Analiza realizacji wniosków z poprzedniej rady pedagogicznej. 5. Przedstawienie i przyjęcie do realizacji planu nadzoru pedagogicznego wraz z załącznikami, harmonogram obserwacji zajęć wraz z obowiązującą dokumentacją, organizacja wspomagania nauczycieli, procedury przeprowadzania obserwacji).. 6. Zapoznanie z treścią regulaminu prowadzenia dokumentacji pedagogicznej. 7. Sprawy bieżące. 8. Wnioski i uchwały |
|
3. | Listopad | Szkoleniowa | Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ……… .2020r. 4. Szkolenie rady pedagogicznej. 5. Sprawy bieżące – przedstawienie założeń planu finansowego przedszkola na kolejny rok budżetowy – opinia. 6. Wnioski i uchwały |
|
4.
5. |
Styczeń/luty
|
Podsumowująca analityczno-kontrolna
|
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. 4. Analiza realizacji wniosków z poprzedniej rady pedagogicznej. 5. Przedstawienie sprawozdań pracy za pierwsze półrocze działalności wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu w poszczególnych oddziałach przedszkolnych.. 6. Informacje dyrektora o nadzorze pedagogicznym sprawowanym w I semestrze. 7. Wnioski i kierunki zadań na II semestr. 8. Sprawy bieżące. |
|
Luty |
Szkoleniowa |
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ……………. . 4. Szkolenie rady pedagogicznej. 5. Sprawy różne. Komunikaty. |
||
6. | Czerwiec–sierpień | Podsumowująca | Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia. 4. Przedstawienie sprawozdania programu własnego – „Chociaż mało mamy lat, poznajemy matematyczny świat” . 5. Przedstawienie sprawozdania z ewaluacji zadania – „Organizacja przedszkola służy jego rozwojowi” 6. Analiza pracy nauczycieli w II semestrze – sprawozdania. 7. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego dyrektora: ocena stopnia wykonania zadań wynikających z planu rocznego, informacja o wynikach z nadzoru pedagogicznego, zatwierdzenie wniosków do pracy na kolejny rok szkolny. 8. Sprawy bieżące. |
- Przydział zadań dodatkowych oraz zajęć dodatkowych .
Lp. | Zadanie | Nazwisko i imię nauczyciela |
1. | Aktualizacja strony internetowej przedszkola | Zalewska Agnieszka , Darkowska Anna |
2. | Prowadzenie kroniki przedszkolnej | Piórkowska Joanna |
5. | Dekoracja szatni | Socha Barbara, Kruk Anna, Agnieszka Deptuła,, Panuś Izabela |
6. | Informacje, ogłoszenia dla rodziców | Socha Barbara, Deptuła Agnieszka, Dyrektor |
8. | Protokoły rady pedagogicznej | Kruk Anna |
Zajęcia obowiązkowe | Imię i nazwisko nauczyciela | Termin realizacji zajęć |
Zajęcia z języka angielskiego | Anna Darkowska | 01.09.2020r. |
Religia | Zofia Krawczyk | 01.09.2020r. |
Zajęcia dodatkowe | Imię i nazwisko nauczyciela | Termin realizacji zajęć |
Muzyczno- taneczne | Instr. Pani Żaneta Cwalina- Śliwowska | 01.10.2020r. |
Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:
- Program wychowania przedszkolnego ,, PLANETA DZIECI – prawda, dobro, piękno w świecie wartości” – autor: Jolanta Wasilewska, wyd. WSiP- realizacja programu w grupach przedszkolnych – 3,4,5,6 latki.
- Program nauczania języka angielskiego : cyklu „I love Boo” – Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu. Program nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 3-6 lat
– w grupie 6 – latków – „TIGER &FRIENDS STARTER SB” – autorzy: Carol Read, Mark Ormerod, Anna Parr – Modrzejewska; wyd. Macmilan/ 2020r.
– w grupie 5 – latków – „I love Boo, poziom B, wyd. MAC, autor: Ewa Wodzicka – Dondziłło,
– w grupie 4- latków – „I love Boo, poziom A+ , wyd. MAC, autor: Ewa Wodzicka – Dondziłło,
– w grupie 3 – latków – „I love Boo, poziom A-,, wyd. MAC, autor: Ewa Wodzicka – Dondziłło,
- Program nauczania religii dzieci w wieku przedszkolnym- „Kochamy dobrego Boga” nr AZ-O-01/10 – wyd. Jedność w gr. 3,4,5,6 latki.
Przyjęto Uchwałą Rady Pedagogicznej w dniu 31 sierpnia 2020r.
Uzgodniono z rodzicami na zebraniach grupowych we wrześniu 2020r.